Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Statisztika


Megnézem

Angolosan.blog.hu

Már 3,5 éve itt vagyok. Ez alatt... voltam megszorulva, fázva fűtésről álmodva, megharapva, állba vágva, átverve, segítve, rendeződve, belerohanva, magamból hülyét csinálva.. és rá kellett jönnöm, hogy a tea tejjel az igazi. És még valami, amit nem árt megfogadni: 'When in Rome, do as the Romans do.' - azaz 'Rómában tégy úgy, mint a rómaiak.'

Utolsó kommentek

  • _pg_: Köszi! Lehet, hogy élünk majd a szobalehetőséggel. Már alig várom, hogy jöjjön ez a lány! :) (2010.02.03. 18:46) Másnap
  • vthebesz: Szia! Már akartam írni, hogy ismét aktuális lesz az: egy hét és jön Anita! :-) Anyukáméknál van e... (2010.02.02. 12:41) Másnap
  • euthymia: Szia, hát igazán gratulálok a nagy hírhez!! :) Uff, ez a kirándulás szép lehetett tényleg meg emb... (2010.01.18. 10:08) Történések
  • _pg_: Mar Anitat is szeretnem vinni magammal! :) (2009.11.06. 14:15) Tura
  • _pg_: Oh, nagyon szepen koszonjuk! Igen, ha lesz koltozes akkor terjesztem az iget mindenkepp. :D (2009.11.06. 14:08) Egy 7
  • Utolsó 20

'Még babot...' avagy főzzünk hagymásbabot

2009.01.03. 15:49 | _pg_ | Szólj hozzá!

Címkék: főzés recept hagymásbab

Végre megcsináltam! Már évek óta akartam főzni hagymásbabot, de valahogy mindig elmaradt egészen ma délig...

Előszöris tisztázni kell valamit: eredeti hagymásbab recept nincs. Ennek előnye a szabadság, a kísérletezés. Hátránya az, hogy így nem lehetünk biztosak abban, hogy tényleg azt a hagymásbabot esszük, amelyet Bud Spencer és Terence Hill fogyasztottak méltán népszerű filmjeikben.
Természetesen többféle recept kering a világhálón, többek között az Spencer-Hill rajongói oldalon is. Jómagam az ott található hagymásbab recepteket vettem alapul sajátom elkészítéséhez, mivel nyilvánvalóan az ott közölt receptek a klub által elfogadott, elismert verziók, így lényegében tekinthetjük azokat a recepteket bizonyos értelemben az eredeti hagymásbab receptjeinek. Természetesen mindez szubjektív megítélés, melynek a főzni kívánó egyén vagy aláveti magát, vagy nem.

Én természetesen alávetettem magam, de mivel voltak bizonyos korlátok (pl. szalonnaválaszték),  kénytelen voltam kompromisszumot kötni, illetve a honlapon található recepteket 'összeönteni' és így egy újat alkotni. Nos, hát akkor lássuk...

(Sajnos a legelején még nem csináltam képeket.)

HOZZÁVALÓK:

  • Lilahagyma 3-4 (mérettől függően)
  • Angol szalonna (bacon szalonna) 8 szelet (itt sajnos csak ez van)
  • Vörösbab konzerv 2db 400g-os
  • Paradicsom 2 közepes
  • Fokhagyma 4-5 gerezd
  • Bors
  • Pirospaprika 1 teáskanál
  • Chilli (aki csípősen szeretné)

 

1. LÉPÉS

Felszeleteled a hagymát és a felaprítod a szalonnát, majd nagy serpenyőben pici olajon elkezded pirítani a szalonnát. Na, itt sajnos én elkövettem egy hibát, nem pirítottam meg eléggé, így sajnos - bár nem volt nyers - nem volt jó az íze, legalábbis az én ízlésemnek.

2. LÉPÉS

Ha a szalonna megpirult, mehet hozzá a hagyma, amit üvegesre kell pirítani. Ez alatt van idő felaprítani a fokhagymát, és felszeletelni a paradicsomot.
TIPP: a paradicsomot úgy érdemes szeletelni, mint a hagymát, azaz félbevágod és a vágott felét lefordítva felszeleteled. Így hamarabb szétfő, ez által több ideje lesz összefőni a többi hozzávalóval.

3. LÉPÉS

Fűszerezés: só, bors, pirospaprika, chilli. TIPP: amikor a pirospaprikát szórod, érdemes levenni a tűzről a serpenyőt, nehogy odaégjen a paprika, mert akkor kerserű lesz.

4. LÉPÉS

Főszerezés után kb 1 percig még hagyni kell rottyanni, ez alatt van idő kinyitni a babkonzerveket.  Aztán lehet hozzáadni a szalonnás hagymához a babot a levével együtt.

 

5. LÉPÉS

Keverd össze, majd dobd rá a paradicsomot és a fokhagymát. És ismét keverd össze.

 

6. LÉPÉS

Gyenge-közepes lángon, időnként megkeverve főzzed addig, amíg a bab meg nem puhul és a víz el nem főtt, azaz egy kevés sűrű leve lesz csak. Ez kb 20 perc. Persze ez csak akkor igaz, ha konzerv babból készíted. A friss babot még előtte ki kell főzni vízben.

 

7. LÉPÉS

Autentikus fogyasztási mód: közvetlenül a serpenyőből fakanállal. Ha tálalni kell, akkor mély vagy legalább peremes tányérba kimerve.
Köret: szigorúan kenyér vagy hasonló pékáru.
Jómagam kenyér nélkül ettem.

 

JÓ ÉTVÁGYAT!

A bejegyzés trackback címe:

https://angolosan.blog.hu/api/trackback/id/tr13855328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása